homeVoorpagina whoisWie zijn wij? penZelf schrijven boeiHelp pijlLog in penRegistreer

Voorkom een identiteitscrisis

zzzxaOp 24 februari organiseert Assadaaka Community een bijeenkomst met een thema voorkom een identiteitscrisis.
Stel, je vraagt een gast, een medewerker, een leverancier, je manager en een voorbijganger wat het verhaal is achter jouw horecabedrijf. Zou iedereen dan hetzelfde antwoorden?
Als de perceptie van anderen over jouw horecabedrijf afwijkt van hoe jij je bedrijf ziet, is het onwaarschijnlijk dat je de gewenste doelgroep aantrekt.

Natuurlijk wil je graag dat iedereen begrijpt waar je horecabedrijf voor staat. Deze bedrijfsidentiteit komt voort uit je visie, missie en kernwaarden. Die identiteit kun je vertalen naar je bedrijfscultuur, branding en concept. En die geef je weer handen en voeten met je uitstraling, je team, het assortiment, serviceniveau, huisstijl, in- en exterieur van je bedrijf. Én met je interne en externe communicatie en marketing. Je on- en offline presentatie van je bedrijf moet als een geheel herkenbaar zijn.
Zo smelten het fysieke bedrijf en je gedachtengoed samen, waardoor iedereen exact weet wat je bedoelt en waar je voor staat.
Dit is nogal een kluif en voordat je het weet ben je het overzicht kwijt en zit je in een identiteitscrisis.

Hoe signaleer je dat een identiteitscrisis nabij is:
• Jouw bedrijf speelt geen relevante rol in jouw omgeving
• Jij en je teamleden zijn onzeker over iets in je bedrijf. Zoals je interieur, uitstraling, kwaliteit, service, marketing of communicatie over je bedrijf.
• Je bent bezorgd dat bloggers, de media of gasten negatief over je horecabedrijf zullen schrijven, omdat je ergens kwetsbaar bent
• Je hebt geen duidelijk doel met je bedrijf en het is niet helder waar je naartoe wilt met je bedrijf
• Jouw bedrijf wordt door gasten weleens verward met een ander (concurrerend) horecabedrijf
• Je horecabedrijf wordt wel eens betiteld als gedateerd
• Jouw horecabedrijf is niet meer concurrerend
• Je hebt twijfels of jij je staande kan houden met al die opkomende trends en ontwikkelingen
• Jouw concept wordt door je omgeving gekopieerd en er gaan teveel horecabedrijven hetzelfde doen
• Je kan de belofte aan je gasten, medewerkers, aandeelhouders niet meer waarmaken

Invloeden van buitenaf
De invloeden van buitenaf op je horecaconcept en bedrijfsvoering zijn groot. Maar op welke factoren moet je dan letten en waar komen die trends en ontwikkelingen vandaan?
• Demografische factoren – zoals bevolkingsgroei, leeftijdsopbouw in jouw regio of gemiddeld inkomen
• Economische factoren – zoals inflatie, groei van de bestedingen, werkloosheid of groei van het toerisme
• Sociaal-Culturele factoren – zoals verandering in levensstijl of in consumentenbehoeften en vrijetijdsbesteding
• Technologische factoren – zoals de verandering van levensstijl door technologie, big data, nieuwe producten en online mogelijkheden
• Ecologische factoren- zoals duurzaamheid, biologisch voedsel, lokaal produceren of milieuvoorschriften
• Politiek-Juridische factoren – zoals de invloed van de overheid op het bedrijfsleven, wet- en regelgeving

Wat     : Voorkom een identiteitscrisis
Wanneer : maandag 24 februari
Tijd     : 10.00 - 12.00 uur
Waar   : Assadaaka Community, Wethouder Verheijhal 1e etage, Polderweg 300, 1093 KP Amsterdam

Gepost door ahmed op Monday, 24 February 2020
Share |
Agenda • (0) CommentaarPermalink



In verband met hevige spamoverlast is het alleen mogelijk om te reageren als lid. Lid worden kan via deze link of de knop bovenaan de pagina. Inloggen kan door hier te klikken Lidmaatschap is vrij van spam en nieuwsbrieven. Onze excuses voor het ongemak.


Terug naar de hoofdpagina

Zoeken


geavanceerd zoeken

Contact
Wie zijn wij?
Voorpagina
Politiek
Agenda
Cafe
Columns
Dossiers

Agenda

11 juli 2008 Yacht en Robodocks
17-8-2008 Spektakel op IJburg
17-6-2008 Miracle Fortress live
5de Iftar Thema: sexuele diversiteit en religie Iftar/Debat
6de Iftar bij Assadaaka (Open Huis)
7de IFTAR BIJ ASSADAAKA 2008 - Brede viering Internationale Dag voor de Vrede, 21 september 2008
2/10/2008 Dag van de geweldloosheid
Gratis advocatenspreekuur voor mensen met een minimumuitkering

Recent Commentaar

Van saibismalgand 'Kerst- en nieuwjaarsgroet 2015'.
Van lpzywe 'Dialoog ontbijt over/met Migranten ouderen en hun geliefden.'.
Van ztcrkdn 'Migranten en ouderenzorg in Nederland'.
Van eclvrjmc 'Bewustwording medische Ethiek'.
Van wfupyjkqlio 'Week van Respect'.
Van ocbnrtjie 'Amsterdam Openspreekuren: NMI - Nederlands Migratie Instituut'.
Van aoeqyfcb '“Een gratis dagje onder de Marokkaanse zon: Dit is jouw kans!”'.
Van ofdyeerkdo 'Uitnodigin​g slotconfer​entie woensdag 11 juni 18.30-21.3​0 uur Jezelf kunnen zijn'.
Van klrkatdp 'Workshop ‘Naambordjes maken’'.
Van ftutawd 'Ik geloof nog steeds voor vrede in de wereld!'.

Maandelijkse Archieven

October 2013
August 2013
September 2012
August 2012
July 2012
June 2012
May 2012
April 2012
March 2012
February 2012
January 2012
December 2011
November 2011
October 2011
September 2011
August 2011
July 2011
June 2011
May 2011
April 2011
March 2011
February 2011
January 2011
December 2010
November 2010
October 2010
September 2010
August 2010
July 2010
June 2010
May 2010
April 2010
March 2010
February 2010
January 2010
December 2009
November 2009
October 2009
September 2009
August 2009
July 2009
June 2009
May 2009
April 2009
March 2009
February 2009
January 2009
December 2008
November 2008
October 2008
September 2008
August 2008
July 2008
June 2008
May 2008
April 2008
March 2008
February 2008
January 2008
December 2007
November 2007
October 2007
September 2007
August 2007
July 2007
June 2007
May 2007
April 2007
March 2007
February 2007
January 2007
December 2006
November 2006
October 2006
September 2006
August 2006
July 2006
June 2006
May 2006
April 2006
March 2006
February 2006

Recente artikelen

Het doek valt, aplaus voor u
Uitnodiging: Workshop ‘Naambordjes maken’
Andalusisch Samen in Muziek rond de donkere dagen!
Ontwikkelingen rondom het coronavirus
inclusiviteit in de samenleving i.h.k.v de week tegen racisme