homeVoorpagina whoisWie zijn wij? penZelf schrijven boeiHelp pijlLog in penRegistreer

‘Vrouwen rijden milieubewuster en veiliger dan mannen’

imageVrouwen rijden milieubewuster dan mannen. Ze verbruiken volgens ruim tweehonderd wagenpark-beheerders minder benzine dan mannen op dezelfde afstand. Dat hebben Centraal Beheer Achmea en fietsenfabrikant Koga Miyata onderzocht. Vrouwen rijden volgens het onderzoek ook veiliger.

Veel automobilisten duiken voor korte stukjes de auto in. Slechts 15 procent van de automobilisten pakt de fiets voor afstanden onder de 10 kilometer. 12 Procent kiest voor een milieubewuste leaseauto. Dat zou mede komen doordat werkgevers zuinig rijden niet belonen.

Mannen blijken verantwoordelijk voor 86 procent van de bekeuringen.

Bron: ANP.

Gepost door Jan Hollander
(10) CommentaarPermalink



Moet je eens kijken wie dat onderzoekt; een Japanse fietsenfabrikant. Ik weet genoeg!

Posted by Jan Hollander  on  04/20  at  06:24 AM


Nou als je meer wilt weten over vrouwen achter het stuur lees dan ook eens http://www.automobiliste.nl d? autosite voor vrouwen!

Posted by Robert van den Heuvel  on  04/20  at  12:43 PM


Nee hoor, dat hoeft niet.

Overigens staat er wel een geweldige 1 april grap op die site. Jammer dat die het landelijk nieuws niet gehaald heeft!

De autobranche staat niet bekend om het hebben van humor. De glasgarage had dit jaar echter de perfecte 1 april grap:autoruiten op sterkte.
Uit het persbericht: ?Een voorruit op aangepaste brilsterkte: met deze opzienbarende Russische uitvinding komt autoruitspecialist GlasGarage uit Breda binnenkort op de Nederlandse markt. De nieuwe autoruit is met een knop op het dashboard in te stellen op sterktes tot ?5 en +5. Met een andere knop kan een andere functie worden geactiveerd: in- en uitzoomen?.
Verschillende bedrijven trapten erin en publiceerden het persbericht op hun site of belden op om meer te weten te komen.
Maar helemaal geweldig was dat het bijtertje onder de autobladen, Autoweek, het bericht ook serieus nam en de glasgarage belde voor meer informatie; want hoe zat het nu met de zijruiten?.
Ik ben benieuwd hoe de stemming nu bij Autoweek is. Bij de glasgarage liggen ze in elk geval nog over de grond te rollen van het lachen.

Posted by Jan Hollander  on  04/20  at  02:28 PM


Een man uit Wormerveer is donderdagmiddag in zijn woonplaats gewond geraakt na een ongeluk met zijn elektrische scootmobiel. De man raakte op de Samsonweg de macht over het stuur kwijt waardoor zijn scootmobiel van het taluud reed en onder een geparkeerde trailer terechtkwam. De man is met pijn in zijn schouder voor controle naar het ziekenhuis overgebracht.
bron: rtvNoord-Holland

Posted by Robert van den Heuvel  on  04/20  at  03:45 PM


Ik rij veilig of ik rij niet. En ik rij niet dus, want ik heb geen rijbewijs. grin Milieubewust ooK!

t is echt te erg dat voor een klein stukje de auto wordt ingeschakeld.
Maar t ergste is, ik doe t zelf ook! ik moet wel bekennen dat ik ook weleens mijn vader opbel om te vragen of hij me van het station komt oppikken want de bus is een uur wachten en 10 minuten lopen. red face

——————————————————————————————
I wasted time and now doth time waste me.
——————————————————————————————

Posted by ZaZkia  on  04/21  at  09:09 AM


Als je een auto hebt gekocht, de belasting hebt betaald en de hoge verzekering. Dan zet je zelfs de vuilnisbakken met de auto buiten. (Sunk cost)
De trein met meerdere gezinsleden cq bekenden bereizen, kost een klap geld. Onverwacht logeren kost je je retour op de dagkaart. Avondretour bestaat niet meer, weekendretour weet ik niet eens.
Met de trein van Aix en P naar Breda kost de helft van met de trein naar Aix en P vanaf Breda.
Ongepland reizen met voorafgaand en aansluitend openbaar vervoer (van deur tot deur) is ongeveer 4x de reistijd met een auto.
De student in de trein wordt weggehoond door anderen als hij zijn rugzak met wasgoed, weliswaar ongetwijfeld onbedoeld gebruikt als kegelbal waarbij medepassagiers de kegels vertolken.
OV is dus DUUR, ongemakkelijk tijdrovend, en absoluut geen alternatief als impulsiviteit een der karaktertrekken is of reeds voor een auto is gekozen.

Posted by ijstaartindeoven  on  04/21  at  04:17 PM


Hoezo geen integratie?
Vandaag een Turkse bestuurder zien rijden met een brandend mistachterlicht grin

en dat op zonderjas dag

Posted by ijstaartindeoven  on  04/21  at  05:43 PM


Hmm ik was dus net op het verjaardags en afscheidsfeestje van Nnk die ook een disproportionele hoeveelheid vrienden zonder auto heeft en daar zeer tevreden mee zijn.
Je kan eens een boekje lezen, naar buiten kijken, je komt nog eens iemand anders tegen, korting op reizen naar het buitenland, vouwfiets gratis mee zodat elke afstand in principum bereikbaar is,  met een ipod kan je precies dezelfde muziek in de auto lezen, achter je laptop zitten, hele avonturen meemaken, koffiedrinken, scheren, je opmaken, je hele lunch/avondeten nuttigen, gewoon je een stuk in je kraag zuipen en dan nog tot diep in de nacht naar huis (alleen in de randstad) en je hoeft geen gordel om, achterlicht te hebben, geen onderhoud, geen files, geen benzine tanken, geen hoge belastingen etc etc…

De enige reden dat je alles met de auto bereikt mits in bezit van, is idd dat sunk cost probleem. “je hebt m toch“Het kost ook als je m aan de kant van de weg laat staan dus gebruik je m ook anders is t zonde.

En daaraan gaat al die olie op! shock

Posted by zazkia  on  04/22  at  01:33 PM


Dus P+R parkeer en reis.
Stal uw auto en reis tegen variabele kosten met de trein. Spaart olie, spaart milieu.
Overvolle treinen is het gevolg, zeer ten nadele van hen ie gekozen hebben voor de trein en vor de auto. Een economische ramp.
Een in de file vergaste liter benzine brengt je niet verder maar levert staat en oliemaatschappij veel geld op. Bezinestations langs de weg, garages, wegrestaurants, inkomsten uit parkeergelden (5 euro per auto per uur). Relatief gezien haalt “de Efteling” meer revenuen uit de parkeergelden dan uit het park waar hoge investeringen in attracties zijn gedaan. Geen ongelukken, dus geen schades die door garagisten, ten koste van de verzekerde in het algemeen, tegen veel te hoge prijzen worden hersteld, vergeet daarbij ook weer niet de BTW.
Neen, we mogen de auto wel eens heilige koe noemen, het is meer een melkkoe voor bedrijfsleven en overheid. Daarnaast is OV wel duur EN niet eens kostendekkend, er gaat een hoop subsidie bij en van de nog geen 10 stations in Zeeland gingen er geloof ik 3 weg omdat het niet “rendabel was”.

Posted by ijstaartindeoven  on  04/22  at  02:40 PM


Auto botst op boot
Wildervank - Op de K.J. de Vriezestraat botste woensdagnacht een 38-jarige man uit Stadskanaal met zijn auto tegen een aan de kade liggende boot. Getuigen hoorden een forse klap en zagen dat de auto op de treeplank van de boot was beland. De man was de macht over de auto kwijt geraakt en kwam eerst met een boom in aanraking, waarna hij met zijn auto op de boot tot stilstand kwam.
De bestuurder verliet de auto en ging er te voet vandoor. Na een korte zoektocht kon de man in de omgeving worden aangetroffen. Hij bleek alcohol te hebben gebruikt en moest een blaastest afleggen. Uit het onderzoek bleek dat de verdachte 1.4 promille alcohol in zijn bloed had. Het rijbewijs van de man werd ingenomen.
bron: blikopnieuws.nl

Posted by Robert van den Heuvel  on  05/26  at  04:05 PM


Naam:

Email:

URL:

Smileys

Onthoud mijn persoonlijke informatie

Mail me bij vervolg-commentaar


Terug naar de hoofdpagina

Zoeken

geavanceerd zoeken